KINOM
Ребрендинг стримингового сервиса компании VEON
Muammo, vazifa
O‘zbekistonda film va seriallarning asosiy qismi lizensiyalanmagan kontent hisoblanadi. Rasmiy kontent faqat yirik platformalarda taqdim etiladi. Beeline TV xizmati bozor yetakchilaridan biri hisoblanadi. Biroq, foydalanish imkoniyatlari haqida xabar berishda faqat Beeline abonentlari bilan cheklanib qolmaslik uchun platforma taqdimotini o‘zgartirish zarurati yuzaga keldi. Bunda turli yoshdagi auditoriya bilan bir xilda yaxshi ishlay oladigan hamda uning nomi muloqot tilidan qat’iy nazar tushunarli bo‘lgan yangi brendni yaratish zarur edi.
Yechim
Biz o‘zbekistonliklarning madaniy odatlarini tahlil qilib, qiziqarli insaytni aniqladik – o‘zbek tilida so‘zlashuvchi odamlar filmni tasvirlash uchun hech qachon “film” so‘zini ishlatmaydi, balki hammasini “kino” so‘zi bilan umumlashtiradi. Bizga bu fikr ma’qul keldi. Lekin xizmatni mahalliylashtirish uchun so‘z oxirida “m” harfi bilan to‘ldirishga qaror qildik. O‘zbek tilida mansublikni namoyon etuvchi so‘zlar shunday tugallanadi – menga, meniki. Shu tariqa, “mening kinom” so‘z birikmasi “KINOM”ga aylandi. Platformaning video-kontentini e’lon qilish uchun raqamli kontentning har foydalanuvchisi ko‘radigan va biladigan belgi – ekranni kengaytirish belgisidan foydalanishga qaror qildik. Shuningdek, biz qo‘shimcha istioralarni ham topdik – kameradagi fokus belgisi va kadrni barmoqlari orasida ko‘radigan rejissyorlarning mashhur belgisi. Shunday qilib KINOM logotipi vujudga keldi. Biz logotip zo‘r konteynerga aylanishi mumkinligini va oson ko‘lamlasha olishini tushundik. Bu yechim joylashtirish shaklidan qat’iy nazar postlar va reklama maketlarini to‘playdigan jamoaning ishini ancha yengillashtiradi. Logotipning yana bir o‘ziga xos jihati – undan maketlarda hoshiya belgisi sifatida foydalanish orqali foydalanuvchilar uchun qiziqarli faktlarni ko‘rsatish va brendning ekspertlilik xususiyatini namoyon etishdan iborat. KINOM o‘zining muzey va yodgorliklarga xosligiga qaramay, foydalanuvchilarga yordam berishga qaratilgan, shu bois biz tone of voice yaratilishida unga imkon qadar odamsimon tus berishga harakat qildik. Brend o‘z bilimlari bilan maqtanmaydi, aksincha, foydalanuvchilar bilan ularga tushunarli bo‘lgan tilda ma’rifatni bo‘lishadi. Firmaga xos tashuvchilar borasida kinematografga murojaat qildik. Shu tariqa merchda antiqa jumlalar va so‘z o‘yini, kino janrlariga havolalar va hattoki doim nima ko‘rishni bilmaydiganlar uchun tavsiya qilingan filmlarning ro‘yxatlari paydo bo‘ldi.
Natija
Loyihaning rasmiy taqdimoti 2024-yil sentabr oyida bo‘lib o‘tadi. Biroq, hozirning o‘zida yakunlangan tizerning ikki bosqichi beta-sinov boshlanganini ma’lum qildi. Ilova Android foydalanuvchilari tomonidan yuklab olinishi mumkin, baza esa yangi kontent bilan to‘ldirilishda davom etmoqda. Shu bilan birga, Yandeks eko-tizimi bilan hamkorlikda reklama kampaniyasi yo‘lga qo‘yilgan bo‘lib, u foydalanuvchilarga KINOM bo‘yicha obunani maxsus imtiyozli narxda sotib olish imkonini beradi. +1 million foydalanuvchilarda Beeline TV bazasi mavjudligini hisobga olib, platforma yaratuvchilari taqdimotning do‘stona va tushunarli yangilanishi tufayli barcha yoshdagi auditoriyaning o‘sishini bashorat qilmoqda. Ayni vaqtda brend Amediateka, Wink, Setanta, Start, Premier, IVI, Megogo, Viju bilan hamkorlikka erishganini ma’lum qilishga ulgurdi.