Meni eshiting PR kampaniyasi
Ushbu PR-kampaniya jamoatchilik e'tiborini zo'ravonlik qurboniga aylangan va uning oqibatlarini boshdan kechirayotgan bolalar muammolariga qaratishga qaratilgan. Uning maqsadi - bu bolalarning ovozi bo'lish, ularning ehtiyojlaridan xabardorligini oshirish va huquqlarini himoya qilish.
Muammo, vazifa
Oiladagi zo'ravonlik va bolalar o'rtasidagi zo'ravonlik butun dunyo bo'ylab son-sanoqsiz odamlarga ta'sir qiladigan jiddiy ijtimoiy muammolardir. Bolaning huquqlarining jiddiy buzilishi va uning hayotining qolgan qismiga ta'sir qiladigan illat deb hisoblanadigan zo'ravonlik (ta'lim muassasalarida bezorilik). Bezorilik aslida zo‘ravonlikning bir ko‘rinishi bo‘lib, zo‘ravonlik bolalarning beg‘ubor qalbiga kirib, ularni sukunat zulmatiga olib boradigan tubsiz yo‘lga o‘xshaydi. Bolalarning ruhiyati va xarakteriga bunday salbiy ta'sirlar - zo'ravonlik va zulm - kelajakda reviktimizatsiya (qayta travmatizm), ayniqsa, keyingi avlodlarda zo'ravonlikning davom etishi xavfini sezilarli darajada oshiradi. Afsuski, bolalarga nisbatan zo'ravonlik butun dunyoda jiddiy muammo bo'lib qolmoqda. Hukumatlar va jamoat tashkilotlarining ulkan sa'y-harakatlariga qaramay, dunyo bolalar uchun sezilarli darajada xavfsizroq bo'ldi deyishga hali erta. Zo'ravonlik nafaqat inson huquqlarining jiddiy buzilishi, balki bolaning qolgan hayotiga ta'sir qiladi. Mamlakatimizda turli ko‘rinishdagi zo‘ravonlikning kuchayishi katta tashvish uyg‘otadi. 2023-yilning atigi 9 oyida voyaga yetmaganlarga nisbatan 1240 ta zo‘ravonlik holatlari qayd etilgan. Ulardan 417 tasi jinsiy zo‘ravonlik holatlaridir. Oilaviy zo'ravonlik holatlari ko'payib borayotgani dahshatli. Afsuski, hatto rasmiy statistika ham ushbu hodisaning ko'lamini ob'ektiv baholashga imkon bermaydi. Zo'ravonlik qurboni bo'lgan bolalar odatda qo'rqib ketishadi va ular zo'ravonlikka uchraganliklari haqida xabar bermaydilar. Ular ko'pincha qo'rquv, uyat hissi yoki oilaga sadoqat hissi bilan to'xtatiladi, ayniqsa tajovuzkor bolaga eng yaqin odamlar bo'lgan hollarda. Afsuski, oilada yoki ta'lim va boshqa muassasalar devorlarida bolalarga nisbatan shafqatsiz munosabatda bo'lish faktlarini bilgan odamlar ko'pincha bolaning taqdiriga befarqlik bilan qarashadi.
Yechim
Bolalarga nisbatan zo'ravonlikning oldini olish mavzusiga jamoatchilik e'tiborini jalb qilish uchun #MeniEshiting PR kampaniyasi boshlandi. 1. PR-kampaniya doirasida aholining xabardorligini oshirish, boshqa odamlarga nisbatan bag'rikenglik va hurmatni rivojlantirish, bolaga birinchi navbatda e'tibor berish va uni tinglash qobiliyatini rivojlantirishga qaratilgan bir qator ijtimoiy roliklar yaratildi - bu muhim omil sifatida. kelajakda bolaning o'sishi va rivojlanishi. Ko'pgina bolalar o'z muammolari haqida sukut saqlaydilar va ota-onalar ko'pincha buni sezmaydilar, bu jarayonga jalb qilingan barchani jalb qilish zarurligini ta'kidlaydi. Ijtimoiy videolar, shuningdek, maktablar va jamoat joylaridagi ta'limni o'z ichiga oladi, bu erda bolalar va kattalarni his-tuyg'ularini tan olish va boshqarishga o'rgatish (ba'zan o'z joniga qasd qilishga olib keladigan bolalarga nisbatan zo'ravonlik/zo'ravonlikning oldini olish), shuningdek, konstruktiv muloqot va nizolarni hal qilish ko'nikmalarini o'rgatish muhimdir. . 2. PR-kampaniya doirasida zo‘ravonlik va zo‘ravonlik qurbonlariga yordam berishda muhim vositaga aylangan maxsus telegram-bot ishlab chiqildi. Ushbu vosita zarur yordam va yordam ko'rsatishga tayyor bo'lgan psixologlar va mutaxassislardan maslahat olish, shuningdek favqulodda holatlarda yordam olish uchun geolokatsiyani almashish imkonini berdi. 3. Bolalarga nisbatan zo‘ravonlik bilan bog‘liq muammolarni hal etish va qonunchilikni mustahkamlash maqsadida “Bolalarni zo‘ravonlikning barcha shakllaridan himoya qilish to‘g‘risida”gi qonun loyihasi ishlab chiqildi. Jamiyatdagi munosabatlarning o'zgarishi, shu sababli u hanuzgacha mavjud bo'lgan ushbu dolzarb muammoga nisbatan sukunatni buzish. Maqsad jabrlanuvchilarning yordamdan xavfsiz va samarali foydalanishini ta'minlash va bunday huquqbuzarliklar uchun jazoni kuchaytirishdan iborat.
Natija
“Meni eshiting” PR kampaniyasi quyidagi natijalarga olib keldi: - Bolalar o‘rtasida oiladagi zo‘ravonlik va bezorilik muammolari haqida aholining xabardorligi oshdi. Odamlar bu muammolar haqida ko'proq gapirishmoqda, bu esa jabrlanganlarning stigmatizatsiyasini kamaytiradi va qo'llab-quvvatlash va tushunish muhitini yaratishga yordam beradi. - Telegram botning joriy etilishi tufayli zarar ko'rgan bolalar psixologik yordam va maslahatlardan foydalanish imkoniyatiga ega bo'ladilar. Bu jabrlanuvchilarga kerakli yordam va yordamni tezda olish imkonini berdi. – Oilaviy zo‘ravonlik masalalarini tartibga soluvchi yangi qonunchilikning ishlab chiqilishi natijasida jabrlanuvchilar huquqiy va ijtimoiy yordamdan samaraliroq va xavfsiz foydalanish imkoniyatiga ega bo‘lmoqda. Zo'ravonlik harakatlari uchun javobgarlik kuchaytiriladi, bu esa bunday huquqbuzarliklar chastotasini kamaytirishga yordam beradi. PR-aksiya keng jamoatchilik fikrini oldi va jamiyat tomonidan ijobiy qabul qilindi, aholining turli qatlamlarida, jumladan, ota-onalar, o‘qituvchilar, ijtimoiy soha xodimlarida katta qiziqish uyg‘otdi va ijtimoiy tarmoqlarda faol muhokamalar mavzusiga aylandi. Ko‘plab mashhur bloggerlar va fikr yetakchilari videoni o‘z platformalari orqali tarqatish va sharhlarini qo‘shish orqali PR kampaniyasini qo‘llab-quvvatladilar. Ular videorolikda ko‘tarilgan muammoning muhimligini ta’kidlab, obunachilarni faol ishtirok etishga va tashabbusni qo‘llab-quvvatlashga chaqirishdi. Video ishga tushirilgandan keyingi dastlabki bir necha hafta ichida u ijtimoiy tarmoqlar va video platformalarda 885 000 dan ortiq ko‘rildi. Kampaniya 2,3 million kishidan iborat keng auditoriyani qamrab oldi va #Menieshiting va #HearMe heshteglari bilan postlar yuzlab eslatmalarga ega bo‘ldi va ijtimoiy tarmoqlarda faol baham ko‘rildi, bu esa tomoshabinlarning yuqori darajadagi faolligi va qo‘llab-quvvatlanganidan dalolat beradi. Shunday qilib, “Meni eshiting” PR kampaniyasi nafaqat keng auditoriya e’tiborini tortdi, balki jamoatchilik tomonidan qo‘llab-quvvatlanishi va muammodan xabardorligi to‘lqiniga sabab bo‘ldi, bu esa o‘z navbatida zo‘ravonlik mavzusiga e’tiborni qaratish maqsadlariga erishishga xizmat qildi. bolalar